Social Icons

4 december 2012

Advent Calendar Nail Challenge - Day 4 "Silver"

Idag har det varit den här månadens Polish Days och då jag inte hade tid att idag göra två olika manikyrer så hade jag först tänkt kombinera båda utmaningarna med varandra. Temat för Polish Days var bling och visst är ju dessa naglar glittriga (mera i verkligheten än på bilderna) men jag tyckte inte att dessa passade riktigt till utmaningen så Polish Days inlägget kommer senare än vanligt, nämligen imorgon och kombineras då med morgondagens advents kalender utmaning för en mera passande manikyr. Då görs manikyren i min favoritfärg och jag inhandlar kanske ett nytt kvalitets bas- och överlack :)

Today it has been this month's Polish Days and as I didn't have time today to create two different manicures I had at first thought of combining the two challenges together. The theme of the Polish Days was bling and yes this manicure is sparkly (more in reality than in the pictures) but I did not think they really were that bling for the challenge. So the Polish Days post is coming later than usual, which is tomorrow evening, and it's then combined with tomorrow's Advent Calendar challenge for a more suitable manicure. And then the coming manicure is in my favorite color and I also may have shopped a new quality base- and topcoat :)


Till den här manikyren tog jag hjälp av cutenails tutorial på hennes variant av fjärilsvingade naglar. Jag använde mig av Flormar nr 436 silverfärgade lack och toppade med Rimmel "Disco Ball" för en glittrig effekt. Därefter målade jag detaljerna med svart och rosa akrylfärg, limmade dit en nageldekoration på varje nagel och toppade med Seche Vite. Och jag konstaterar att jag tyvärr fortfarande har problem med fotograferingen och ljussättningen.

For this manicure, I took help of cutenails tutorial on her version of the butterfly winged nails. I used Flormar nr 436 silver polish and topped with Rimmel "Disco Ball" for a sparkly effect. Then I painted the details with black and pink acrylic paint, glued a nail decoration on each nail and topped with Seche Vite. And I noticed that I unfortunately still have trouble with photographing and lighting.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...