Social Icons

12 oktober 2012

Red manicure inspired by Ciaté Caviar

Ända sedan nagellacket Ciaté Caviar kom ut har jag velat prova en sådan intressant manikyr. Den här gången blev det av med hjälp av röda, små pärlor från en hobbyaffär som applicerats ovanpå ett rött lack i nästan samma nyans nämligen Mavala "London". Jag blev ganska nöjd med manikyren, den är annorlunda men snygg och den skulle passa utmärkt för julen.

Jag började med att lacka ett lager med underlack, jag använde Mavala "002 Double Action". Därefter två lager av Mavala "London" och medan andra lagret fortfarande var vått doppade jag ner naglarna en i gången i en skål med de röda pärlorna. Man kan försiktigt trycka fast dem med fingrarna och sedan bör man låta pärlorna torka fast ordentligt. Man kan om man vill applicera ett lager överlack över pärlorna för att förlänga hållbarheten, men jag tyckte effekten var snyggare utan.

red caviar inspired manicure

Since the nail polish Ciaté Caviar came out, I've wanted to try such an interesting manicure. This time it was by using red, small pearls from a hobby shop that is applied on top of a red polish in almost the same shade, Mavala "London". I was quite pleased with the manicure, it is different but stylish and it would fit perfect for Christmas.

I started to paint a layer of base coat, I used Mavala "002 Double Action". Then two coats of Mavala "London" and while the second layer was still wet, I dipped the nails one at a time in a bowl with the red pearls. You can gently press them firmly with your fingers and then you should let the beads dry securely. You can if you want to apply a layer of topcoat over the beads to extend the durability, but I thought the effect was prettier without.

red caviar inspired manicure

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...